Aktivity strategického plánu
Opatření:
13.2.
Připravit a realizovat kreativní vouchery v potřebných oblastech a zaměřeních jako platformu pro rozvoj vztahů mezi kreativci a inovačním byznysem v kraji
Další kroky: • Vyhodnotit Kreativní vouchery z roku 2021 • Definovat potřebné oblasti finanční podpory…
Poskytovat stimuly na podporu kulturním podnikatelům působícím v kraji v souvislosti s rozvojem značky kraje
Rešerše inspirace ze zahraničí. Příprava příslušného dotačního titulu (případné založení krajského klastru se společnou značkou).…
Zvážit přípravu krajské koncepce podpory kreativní ekonomiky
Další kroky: • vyhodnotit data z mapování • stanovit prioritní oblasti a témata podpory •…
Dopracovat a uvést v život indikátorovou soustavu naplňování Strategie
Nastavení indikátorové soustavy jednotlivých cílů a opatření k naplňování Strategie kultury.
Zlepšovat dostupnost dat o kultuře v regionu
• 142.1 Sběr a zpracování dat v oblasti KKO (LM) – 3. fáze mapování, HDP,…
Mapovat kulturní infrastrukturu v kraji a prostorová data poskytovat k dalšímu využití obcím i aktérům
Sběr a zpracování dat v kulturní infrastruktuře v KHK, která zatím nemáme zpracovaná (divadla, sokolovny,…
Vytvořit pozice / kapacit datového koordinátora na odboru kultury a definovat jeho agendu
Definování agendy/náplně práce datového koordinátora.
Promyslet a zajistit prostor pro uplatnění inovací v dotačních programech a jiných nástrojích podpory kraje
Rešerše inspirace ze zahraničí – NESTA, CIRI a Zlín. Rešerše aktivit Národní inovační platformy, zjistit…
Podporovat dárcovství do oblasti kultury, kulturního dědictví a kulturně komunitního rozvoje
Další kroky: • Rešerše inspirace ze zahraničí a ČR – probrat s Olgou Škochovou •…
Připravovat cíleně produkty pracující s tradičními řemesly a lidovou kulturou
Aktivita navazuje na mapování řemesel. Vytipováváme témata/řemesla k dalšímu rozpracování (každý rok cca 2-3) Vytváříme…