Aktivity strategického plánu
Štítek:
AP2022
Podpořit vzdělávání (diskusní pořady, výstavy, publikace aj.) pro veřejnost o současné architektuře v kraji v návaznosti na historii moderní architektury v regionu
Definování a oslovení partnerů (GMU, lokální pořadatelé Dne architektury, samosprávy, aktivní spolky). Koncepční příprava (formát,…
Promyslet vytvoření vhodného metodického a propagačního zázemí na úrovni kraje
Ověřit aktuální kapacity a zájem zřizovaných organizací o spolupráci. Při komunikaci s nimi avizovat vznik…
Připravit koncepci centra architektury a urbanismu
Připravit rešerši dobré praxe za zahraniční (Rakousko, severské země) i ČR (kraje, statutární města) Zpracovat…
Připravit koncepci pozice hlavního architekta kraje
Zhodnotit dobrou praxi z jiných měst a regionů (sezvat na minikonferenci sdílených zkušeností?) Zvolit nejvhodnější…
Ve spolupráci s obcemi a odbornými institucemi motivovat odstraňování vizuálního smogu a zlepšování estetické kvality parteru ve městech a obcích
Udělat kvalitní rešerše a srovnání existujících manuálů, které řeší vizuální smog; Připravit koncept krajské metodiky;…
Podpořit města v zapojení do národních platforem a mezinárodních titulů, cen a soutěží, které pomohou proniknout mimo region – UNESCO, Europa nostra, EHMK
Kraj je partnerem, který poskytuje systematickou i finanční podporu městům a lokalitám s potenciálem zapojení…
Kraj má svou konkrétní nabídku pro prezentaci kultury, KKO a KD v zahraničí
Definování prioritních zemí pro zahraniční spolupráci, priorit kulturní diplomacie kraje. Nastavení spolupráce s českými centry…
Podpořit mezinárodní, přeshraniční, meziregionální a mezikrajské spolupráce
Propojení témat meziregionálních kulturních fenoménů. Snaha o vytvoření společného managementu v oblasti kultury, KKO a…
Prezentovat KHK přes jedno silné téma (např. textil nebo řemesla, tradiční lidová kultura apod.)
Mapování prostředí a vytipování silného tématu na základě dat. Spolupráce s národními organizacemi, které se…
Profilovat kraj jako “ukázkový” v podpoře kultury v rámci ČR
Vznikají propagační a komunikační kanály, které odpovídají současným trendům (webová prezentace, tištěné materiály, propagační materiály).…