Tento web zaštiťuje
Královehradecký kraj
prokreativitu
prokreativitu

Informace pro žadatele

Skvělý produkt si zaslouží originální obal, špičkovou službu zase podpoří kvalitní web. Vy máte produkt nebo službu, kreativec dodá nápady. Dohromady posunete vaši instituci o pořádný kus dál.

Pokud nejste chobotnice a nemáte osm rukou, tak víme, že zvládat byznys a do toho třeba takový marketing, grafiku nebo video, není prostě fyzicky možné. Přijde nám skvělé zase na druhou stranu dát možnost kreativcům
na volné noze, aby se uplatinili v některé z firem či institucí v našem kraji. Proto jsme pro vás připravili jednorázový dotační program, tzv. “kreativní voucher“. S nízkou finanční spoluúčastí můžete čerpat finanční podporu až 150 000 Kč od Královéhradeckého kraje na vybrané služby kreativců zaregistrovaných v naší galerii kreativců. 

Chceme nové nápady! Jak to probíhá?

ZMĚNA
Zamyslete se nad tím, co vaše instituce potřebuje a zda splňuje naše podmínky.

VÝBĚR KREATIVCE
Vyberte si vhodného kreativce z galerie kreativců, se kterým chcete navázat spolupráci.

SPOLUPRÁCE
Domluvíte se s kreativcem, připravíte návrh spolupráce a vaše instituce odešle žádost o voucher.

ŽÁDOST
Podání žádosti o vouchery v systému DOTIS, kde se nachází aktuální informace k výzvě.

VOUCHER
Krajský úřad Královéhradeckého kraje provede kontrolu žádosti a informuje vás o výsledcích, hned poté se můžete vrhnout do nového projektu.

Jaké jsou podmínky žádosti

Máte ve své instituci nebo ve svém okolí předměty/památky významné kulturní hodnoty, které byste chtěli zviditelnit nebo mu dodat nový nádech? Kreativně pracovat můžete s kulturním dědictvím KHK pokud se jedná o:

  • sbírkové předměty zapsané v Centrální evidenci sbírek muzejní povahy (CES)
  • archiválie evidované v Národním archivním dědictví (NAD)
  • kulturní památky, technické památky a objekty významné kulturní hodnoty
  • nemateriální kulturní dědictví zapsané na krajském nebo státním seznamu
  • významné knihovní fondy
  • významná hudební, výtvarná a literárně-dramatická díla

Hodnotící kritéria

Na základě čeho vybíráme úspěšné projekty? Hodnotící kritéria jsou:

  • míra zapojení kulturního dědictví Královéhradeckého kraje
  • přiměřenost výdajů na nákup služeb od subjektů působících v oblasti kulturních a kreativních odvětví (KKO), kvalita rozpočtu
  • srozumitelnost popisu předmětu plánované spolupráce (organizace/firma – kreativec)
  • hodnocení přínosu projektu ve zvolené oblasti KKO – originalita zpracování, odborný přínos
  • posouzení regionálního významu projektu

Na jaké obory můžete kreativní voucher využít?

Průmyslový, produktový a interiérový design

Průmyslový, produktový a interiérový design

Každá z těchto oblastí má svou vlastní roli ve vytváření inovativních a estetických designových řešení pro různé potřeby.

​Průmyslový design se zaměřuje na vytváření funkčních a esteticky příjemných produktů s ohledem na výrobní procesy a technické požadavky.

Produktový design zahrnuje tvorbu jedinečných a uživatelsky přívětivých produktů, které splňují potřeby a preference zákazníků.

Interiérový design se soustředí na vytváření prostorů, které kombinují funkčnost, estetiku a pohodlí, aby vytvořily harmonické a inspirativní životní nebo pracovní prostředí. Každá z těchto oblastí má svou vlastní roli ve vytváření inovativních a přitažlivých designových řešení pro různé potřeby.

Design Thinking

Design Thinking

Tato inovační a kreativní metoda je využívaná ve firmách k efektivnímu zdokonalování produktů, služeb a procesů. Externí specialista v rámci společnosti může navrhnout optimální řešení a účinně je otestovat. Tím firma získá efektivní zlepšení produktů, služeb a procesů. Včasným testováním nápadů dochází k šetření finančních i časových prostředků.

Audiovizuální služby

Audiovizuální služby

Profesionální a komerční produkce zdůrazní firemní jedinečnost. Inovativní postupy a metody obsahují hrané, animované a virální formáty. To vše zahrnuje produkci a postprodukci filmů, videozáznamů a televizních programů, stejně jako zvukové nahrávky a fotografické služby.

Marketingová strategie, grafika, branding

Marketingová strategie, grafika, branding

V oblasti Marketingové strategie, grafiky a brandingu se spojují klíčové prvky tvorby vizuální prezentace. Vytváření vizuálních návrhů grafického designu na zakázku kombinuje symboly, obrazy a text za použití typografie a vizuálního umění pro poutavé kompozice. Tento proces také zahrnuje budování vztahu se zákazníkem prostřednictvím vizuální identity značky, včetně jména, loga a vizuálního stylu. V rámci uspokojování potřeb zákazníka se využívají nástroje marketingového výzkumu k pochopení potřeb a organizace následně nabízí produkty a služby s přidanou hodnotou, vhodně načasované, umístěné a cenově atraktivní. Tímto spojením designu a marketingu se dosahuje posílení povědomí o značce a maximálního uspokojení zákaznických potřeb.

IT jako nástroj rozvoje

IT jako nástroj rozvoje

V oblasti IT jako nástroje rozvoje se propojují klíčové prvky pro inovaci. Tato oblast vytváří nástroje v oblasti virtuální a rozšířené reality, provádí kontrolu webů z hlediska UX designu a navíc poskytuje tvorbu softwaru na míru potřebám firem a zákazníků. Zahrnuje tvorbu multimediálních prezentací, včetně webových stránek, mobilních aplikací, zábavního softwaru, videoher a 3D aplikací. Zabývá se také vývojem softwaru a programováním.

Architektura

Architektura

Architektonická činnost zahrnující práci s prostorem, využívá inovativních prezentačních technik a interaktivních metod pro zvýraznění účelnosti prostoru. Tímto oborem se mohou vytvářet nové možnosti využití materiálů pro zlepšení funkčnosti prostoru. Architektoničtí kreativci mají schopnost pomocí kulturního dědictví vytvářet inovativní návrhy a designy pro nové prostory a budovy organizací. Jejich dovednosti rovněž umožňují vytvářet esteticky oslnivé a praktické venkovní prostředí, které dokáže oživit okolní krajinu. Pro zkušené architekty představuje tato oblast příležitost spolupracovat s organizacemi na vytváření atraktivních a funkčních interiérů.

Kulturní dědictví

Kulturní dědictví

Podpora nových způsobů, metod a technologií pro prezentaci kulturního dědictví. Podpora práce s historickými dokumenty, rešerše v depozitářích, paměťových institucích (muzea, galerie a archivy).


Kreativci v této oblasti mohou organizacím pomoci s digitální archivací a prezentací kulturního dědictví, jako jsou sbírky muzeí a galerií, historické dokumenty nebo památky.


Grafici a designéři mohou vytvořit atraktivní vizuální materiály pro expozice a výstavy. 

Hudební a scénické umění

Hudební a scénické umění

Hudební a scénografické talenty mohou aktivně podporovat organizace v tvorbě unikátních hudebních a divadelních produkcí. Jejich spolupráce může zahrnovat rozvoj inovativních scénických designů, osvětlení a zvukových efektů, které přinášejí publiku nové a fascinující zážitky.

Výtvarné umění

Výtvarné umění

Výtvarní umělci a grafici mají možnost významně ovlivnit vizuální identitu organizací, zahrnující tvorbu loga, marketingových materiálů a webových stránek. S jejich kreativním přístupem lze organizaci posunout na vyšší úroveň v prezentaci svého obrazu veřejnosti.

Tvorba webových aplikací

Tvorba webových aplikací

Tvůrci webových aplikací mohou aktivně přispět organizacím vytvořením moderních a uživatelsky přívětivých webových stránek a aplikací. Díky jejich úsilí může organizace efektivněji komunikovat s návštěvníky, což přináší potenciál pro zvýšení její prestiže a povědomí veřejnosti.

Odborníci na audiovizuální systémy mohou například podpořit zpřístupnění kulturního dědictví skrze interaktivní expozice, průvodce a aplikace pro návštěvníky paměťových institucí či památek. Tímto způsobem přispívají k propojení s kulturním bohatstvím.

Práce s texty včetně vydavatelství

Práce s texty včetně vydavatelství

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví poskytují výborný nástroj pro spojení autorů a institucí.


Copywriteři a redaktoři mohou organizacím pomáhat vytvářet kvalitní texty pro webové stránky, brožury, letáky a propagační materiály nebo archivní rešerše či práce s historickými dokumenty.

Spolupráce s vydavateli může zahrnovat vydání knih a specializovaných publikací, které rozšiřují povědomí o činnosti dané organizace. To zahrnuje copywriting a tvorbu odborných textů a také vydávání knih, novin, časopisů a jiných periodických publikací a všechny s tím spojené přípravné kroky, vyjma překladů.

Řemesla a tradiční lidová kultura

Řemesla a tradiční lidová kultura

Kreativní přínosy této oblasti spočívají v podpoře tradičních řemesel skrze inovativní technologie. Kreativci mohou nabídnout workshopy a kurzy pro veřejnost, které napomáhají uchování a předávání tradic a dovedností. Designéři mohou hrát klíčovou roli v procesu modernizace a uvádění tradičních výrobků a řemeslných produktů na současný trh.


Máte dotaz ke kreativním voucherům nebo galerii kreativců Královéhradeckého kraje? Neváhejte se nám ozvat či napsat:

Mgr. Věra Doležalová
hodnotící kritéria
kontakt: Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Královéhradeckého kraje
tel.: 727 811 784, e-mail: vdolezalova@khk.cz

Ing. Renata Košťálová
administrace žádosti
kontakt: Odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací
tel.: 725 948 529, e-mail: rkostalova@khk.cz

Mgr. Renata Říhová
galerie kreativců Královéhradeckého kraje
kontakt: Centrum investic, rozvoje a inovací
tel.: 720 404 205, e-mail: rihova@cirihk.cz