Tento web zaštiťuje
Královehradecký kraj
prokreativitu
prokreativitu

Kreativní vouchery pro Kulturní dědictví KHK

Máme radost, že vám můžeme představit dotační program kreativních voucherů, jehož cílem je prezentace
a oživení kulturního dědictví Královéhradeckého kraje prostřednictvím jeho kreativního zpracování.

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví KHK jsou vytvořeny jako pomocný nástroj pro propojení paměťových institucí a kulturních zařízení s kreativci. Spojením dojde mimo jiné k rozvoji ekonomiky a kreativního sektoru Královéhradeckého kraje. Co si pod tím představit? Uveďme si příklad. Muzeum nacházející se na území KHK chce nalákat více návštěvníků na novou výstavu, kde bude představen unikátní exponát.
S propagací výstavy a samotného exponátu mohou pomoci kreativci, kteří vytvoří originální merch nebo cílenou propagační kampaň. Stačí, aby se muzeum přihlásilo do probíhající výzvy a vybralo si kreativce, který jej nejvíce osloví.

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví KHK jsou jednorázová finanční podpora pro firmy z Královéhradeckého kraje. Smyslem kreativních voucherů je synergie kreativců a firem, ze které vzniká přidaná hodnota nových produktů. Zároveň poskytují kreativcům příležitost se zviditelnit a budovat jejich vlastní značku. Cena zakázky se může pohybovat v rozmezí od 50 000 do 150 000 Kč. Královéhradecký kraj chce prostřednictvím voucherů ocenit jeho kreativní potenciál, tak nechte své nápady proudit!

Jak to celé funguje v praxi?

Podmínky registrace instituce

Máte ve své instituce předměty/památky významné kulturní hodnoty, které byste chtěli zviditelnit? Kreativně pracovat můžete s kulturním dědictvím KHK pokud se jedná o:

Na základě čeho vybíráme úspěšné projekty? Hodnotícími kritériemy jsou:

  1. Sbírkové předměty zapsané v CES*
  2. Archiválie evidované v NAD**
  3. Kulturní památky, technické památky a objekty významné kulturní hodnoty
  4. Nemateriální kulturní dědictví zapsané na krajském nebo státním seznamu
  5. Významné knihovní fondy
  6. významná umělecká díla (hudební, výtvarná, literárně-dramatická díla) a uměleckoprůmyslová výroba

* CES = Centrální evidenci sbírek muzejní povahy

* NAD = Národní archivní dědictví

Hodnotící kritéria

Na základě čeho vybíráme úspěšné projekty? Hodnotící kritéria jsou:

  • míra zapojení kulturního dědictví Královéhradeckého kraje
  • přiměřenost výdajů na nákup služeb od subjektů působících v oblasti KKO*, kvalita rozpočtu
  • srozumitelnost popisu předmětu plánované spolupráce (organizace/firma – kreativec)
  • hodnocení přínosu projektu ve zvolené oblasti KKO* – originalita – originalita zpracování, odborný přínos
  • posouzení regionálního významu projektu
  • typ žadatele, sociální zvýhodnění**

* KKO = kulturní a kreativní odvětví

** V případě, že se sídlo nebo provozovna žadatele o dotaci nachází na hospodářky a sociálně ohroženém území KHK vymezeném v příloze žádosti, je bodově zvýhodněn v rámci hodnotících kritérií.


Podmínky registrace kreativce

Získejte nové klienty z řad firem a institucí a pomozte jim vylepšit produkty, služby nebo komunikaci se zákazníky. Pro zapojení je nutné se přihlásit do galerie kreativců a splňovat tyto podmínky:

  • vlastní, aktivní IČ
  • minimálně 2 roky podnikatelské historie
  • reference zrealizovaných zakázek
  • sídlo kdekoliv v ČR

Podporované obory pro kreativní vouchery pro kulturní dědictví KHK:

Průmyslový, produktový a interiérový design

Průmyslový, produktový a interiérový design

Každá z těchto oblastí má svou vlastní roli ve vytváření inovativních a estetických designových řešení pro různé potřeby.

​Průmyslový design se zaměřuje na vytváření funkčních a esteticky příjemných produktů s ohledem na výrobní procesy a technické požadavky.

Produktový design zahrnuje tvorbu jedinečných a uživatelsky přívětivých produktů, které splňují potřeby a preference zákazníků.

Interiérový design se soustředí na vytváření prostorů, které kombinují funkčnost, estetiku a pohodlí, aby vytvořily harmonické a inspirativní životní nebo pracovní prostředí. Každá z těchto oblastí má svou vlastní roli ve vytváření inovativních a přitažlivých designových řešení pro různé potřeby.

Design Thinking

Design Thinking

Tato inovační a kreativní metoda je využívaná ve firmách k efektivnímu zdokonalování produktů, služeb a procesů. Externí specialista v rámci společnosti může navrhnout optimální řešení a účinně je otestovat. Tím firma získá efektivní zlepšení produktů, služeb a procesů. Včasným testováním nápadů dochází k šetření finančních i časových prostředků.

Audiovizuální služby

Audiovizuální služby

Profesionální a komerční produkce zdůrazní firemní jedinečnost. Inovativní postupy a metody obsahují hrané, animované a virální formáty. To vše zahrnuje produkci a postprodukci filmů, videozáznamů a televizních programů, stejně jako zvukové nahrávky a fotografické služby.

Marketingová strategie, grafika, branding

Marketingová strategie, grafika, branding

V oblasti Marketingové strategie, grafiky a brandingu se spojují klíčové prvky tvorby vizuální prezentace. Vytváření vizuálních návrhů grafického designu na zakázku kombinuje symboly, obrazy a text za použití typografie a vizuálního umění pro poutavé kompozice. Tento proces také zahrnuje budování vztahu se zákazníkem prostřednictvím vizuální identity značky, včetně jména, loga a vizuálního stylu. V rámci uspokojování potřeb zákazníka se využívají nástroje marketingového výzkumu k pochopení potřeb a organizace následně nabízí produkty a služby s přidanou hodnotou, vhodně načasované, umístěné a cenově atraktivní. Tímto spojením designu a marketingu se dosahuje posílení povědomí o značce a maximálního uspokojení zákaznických potřeb.

IT jako nástroj rozvoje

IT jako nástroj rozvoje

V oblasti IT jako nástroje rozvoje se propojují klíčové prvky pro inovaci. Tato oblast vytváří nástroje v oblasti virtuální a rozšířené reality, provádí kontrolu webů z hlediska UX designu a navíc poskytuje tvorbu softwaru na míru potřebám firem a zákazníků. Zahrnuje tvorbu multimediálních prezentací, včetně webových stránek, mobilních aplikací, zábavního softwaru, videoher a 3D aplikací. Zabývá se také vývojem softwaru a programováním.

Architektura

Architektura

Architektonická činnost zahrnující práci s prostorem, využívá inovativních prezentačních technik a interaktivních metod pro zvýraznění účelnosti prostoru. Tímto oborem se mohou vytvářet nové možnosti využití materiálů pro zlepšení funkčnosti prostoru. Architektoničtí kreativci mají schopnost pomocí kulturního dědictví vytvářet inovativní návrhy a designy pro nové prostory a budovy organizací. Jejich dovednosti rovněž umožňují vytvářet esteticky oslnivé a praktické venkovní prostředí, které dokáže oživit okolní krajinu. Pro zkušené architekty představuje tato oblast příležitost spolupracovat s organizacemi na vytváření atraktivních a funkčních interiérů.

Kulturní dědictví

Kulturní dědictví

Podpora nových způsobů, metod a technologií pro prezentaci kulturního dědictví. Podpora práce s historickými dokumenty, rešerše v depozitářích, paměťových institucích (muzea, galerie a archivy).

Kreativci v této oblasti mohou organizacím pomoci s digitální archivací a prezentací kulturního dědictví, jako jsou sbírky muzeí a galerií, historické dokumenty nebo památky.

Grafici a designéři mohou vytvořit atraktivní vizuální materiály pro expozice a výstavy. 

Hudební a scénické umění

Hudební a scénické umění

Hudební a scénografické talenty mohou aktivně podporovat organizace v tvorbě unikátních hudebních a divadelních produkcí. Jejich spolupráce může zahrnovat rozvoj inovativních scénických designů, osvětlení a zvukových efektů, které přinášejí publiku nové a fascinující zážitky.

Výtvarné umění

Výtvarné umění

Výtvarní umělci a grafici mají možnost významně ovlivnit vizuální identitu organizací, zahrnující tvorbu loga, marketingových materiálů a webových stránek. S jejich kreativním přístupem lze organizaci posunout na vyšší úroveň v prezentaci svého obrazu veřejnosti.

Tvorba webových aplikací

Tvorba webových aplikací

Tvůrci webových aplikací mohou aktivně přispět organizacím vytvořením moderních a uživatelsky přívětivých webových stránek a aplikací. Díky jejich úsilí může organizace efektivněji komunikovat s návštěvníky, což přináší potenciál pro zvýšení její prestiže a povědomí veřejnosti.

Odborníci na audiovizuální systémy mohou například podpořit zpřístupnění kulturního dědictví skrze interaktivní expozice, průvodce a aplikace pro návštěvníky paměťových institucí či památek. Tímto způsobem přispívají k propojení s kulturním bohatstvím.

Práce s texty včetně vydavatelství

Práce s texty včetně vydavatelství

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví poskytují výborný nástroj pro spojení autorů a institucí.

Copywriteři a redaktoři mohou organizacím pomáhat vytvářet kvalitní texty pro webové stránky, brožury, letáky a propagační materiály nebo archivní rešerše či práce s historickými dokumenty.

Spolupráce s vydavateli může zahrnovat vydání knih a specializovaných publikací, které rozšiřují povědomí o činnosti dané organizace. To zahrnuje copywriting a tvorbu odborných textů a také vydávání knih, novin, časopisů a jiných periodických publikací a všechny s tím spojené přípravné kroky, vyjma překladů.

Řemesla a tradiční lidová kultura

Řemesla a tradiční lidová kultura

Kreativní přínosy této oblasti spočívají v podpoře tradičních řemesel skrze inovativní technologie. Kreativci mohou nabídnout workshopy a kurzy pro veřejnost, které napomáhají uchování a předávání tradic a dovedností. Designéři mohou hrát klíčovou roli v procesu modernizace a uvádění tradičních výrobků a řemeslných produktů na současný trh.


Jak na to?

Podívejte se na další podrobné informace.


Máte dotaz ke kreativním voucherům nebo galerii kreativců Královéhradeckého kraje? Neváhejte se nám ozvat či napsat:

Mgr. Věra Doležalová
hodnotící kritéria
kontakt: Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Královéhradeckého kraje
tel.: 727 811 784, e-mail: vdolezalova@khk.cz

Ing. Renata Košťálová
administrace žádosti
kontakt: Odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací
tel.: 725 948 529, e-mail: rkostalova@khk.cz

Mgr. Renata Říhová
galerie kreativců Královéhradeckého kraje
kontakt: Centrum investic, rozvoje a inovací
tel.: 720 404 205, e-mail: rihova@cirihk.cz