Tento web zaštiťuje
Královehradecký kraj
prokreativitu
prokreativitu

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví KHK

Máme radost, že vám můžeme představit dotační program kreativních voucherů, jehož cílem je prezentace
a oživení kulturního dědictví Královéhradeckého kraje prostřednictvím jeho kreativního zpracování.

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví KHK jsou vytvořeny jako pomocný nástroj pro propojení paměťových institucí a kulturních zařízení s kreativci. Spojením dojde mimo jiné k rozvoji ekonomiky a kreativního sektoru Královéhradeckého kraje. Co si pod tím představit? Uveďme si příklad. Muzeum nacházející se na území KHK chce nalákat více návštěvníků na novou výstavu, kde bude představen unikátní exponát.
S propagací výstavy a samotného exponátu mohou pomoci kreativci, kteří vytvoří originální merch nebo cílenou propagační kampaň. Stačí, aby se muzeum přihlásilo do probíhající výzvy a vybralo si kreativce, který jej nejvíce osloví.

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví KHK jsou jednorázová finanční podpora pro firmy z Královéhradeckého kraje. Smyslem kreativních voucherů je synergie kreativců a firem, ze které vzniká přidaná hodnota nových produktů. Zároveň poskytují kreativcům příležitost se zviditelnit a budovat jejich vlastní značku. Cena zakázky se může pohybovat v rozmezí od 50 000 do 150 000 Kč. Královéhradecký kraj chce prostřednictvím voucherů ocenit jeho kreativní potenciál, tak nechte své nápady proudit!

Aktuální výzvu hledejte na stránkách Dotační portál KÚ KHK.

Jak to celé funguje?

Inspirujte se vybranými podpořenými projekty

Podívejte se na vybrané projekty, které byly v minulých letech podpořeny.

Podmínky registrace instituce

Máte ve své instituce předměty/památky významné kulturní hodnoty, které byste chtěli zviditelnit? Kreativně pracovat můžete s kulturním dědictvím KHK pokud se jedná o:

Na základě čeho vybíráme úspěšné projekty? Hodnotícími kritériemy jsou:

  1. Sbírkové předměty zapsané v CES*
  2. Archiválie evidované v NAD**
  3. Kulturní památky, technické památky a objekty významné kulturní hodnoty
  4. Nemateriální kulturní dědictví zapsané na krajském nebo státním seznamu
  5. Významné knihovní fondy
  6. významná umělecká díla (hudební, výtvarná, literárně-dramatická díla) a uměleckoprůmyslová výroba

* CES = Centrální evidenci sbírek muzejní povahy

* NAD = Národní archivní dědictví

Hodnotící kritéria

Na základě čeho vybíráme úspěšné projekty? Hodnotící kritéria jsou:

  • míra zapojení kulturního dědictví Královéhradeckého kraje
  • přiměřenost výdajů na nákup služeb od subjektů působících v oblasti KKO*, kvalita rozpočtu
  • srozumitelnost popisu předmětu plánované spolupráce (organizace/firma – kreativec)
  • hodnocení přínosu projektu ve zvolené oblasti KKO* – originalita – originalita zpracování, odborný přínos
  • posouzení regionálního významu projektu
  • typ žadatele, sociální zvýhodnění**

* KKO = kulturní a kreativní odvětví

** V případě, že se sídlo nebo provozovna žadatele o dotaci nachází na hospodářky a sociálně ohroženém území KHK vymezeném v příloze žádosti, je bodově zvýhodněn v rámci hodnotících kritérií.


Podmínky registrace kreativce

Získejte nové klienty z řad firem a institucí a pomozte jim vylepšit produkty, služby nebo komunikaci se zákazníky. Pro zapojení je nutné se přihlásit do galerie kreativců a splňovat tyto podmínky:

  • vlastní, aktivní IČ
  • minimálně 2 roky podnikatelské historie
  • reference zrealizovaných zakázek
  • sídlo kdekoliv v ČR

Podporované obory pro kreativní vouchery pro kulturní dědictví KHK:

Průmyslový, produktový a interiérový design

Průmyslový, produktový a interiérový design

Každá z těchto oblastí má svou vlastní roli ve vytváření inovativních a estetických designových řešení pro různé potřeby.

​Průmyslový design se zaměřuje na vytváření funkčních a esteticky příjemných produktů s ohledem na výrobní procesy a technické požadavky.

Produktový design zahrnuje tvorbu jedinečných a uživatelsky přívětivých produktů, které splňují potřeby a preference zákazníků.

Interiérový design se soustředí na vytváření prostorů, které kombinují funkčnost, estetiku a pohodlí, aby vytvořily harmonické a inspirativní životní nebo pracovní prostředí. Každá z těchto oblastí má svou vlastní roli ve vytváření inovativních a přitažlivých designových řešení pro různé potřeby.

Design Thinking

Design Thinking

Tato inovační a kreativní metoda je využívaná ve firmách k efektivnímu zdokonalování produktů, služeb a procesů. Externí specialista v rámci společnosti může navrhnout optimální řešení a účinně je otestovat. Tím firma získá efektivní zlepšení produktů, služeb a procesů. Včasným testováním nápadů dochází k šetření finančních i časových prostředků.

Audiovizuální služby

Audiovizuální služby

Profesionální a komerční produkce zdůrazní firemní jedinečnost. Inovativní postupy a metody obsahují hrané, animované a virální formáty. To vše zahrnuje produkci a postprodukci filmů, videozáznamů a televizních programů, stejně jako zvukové nahrávky a fotografické služby.

Marketingová strategie, grafika, branding

Marketingová strategie, grafika, branding

V oblasti Marketingové strategie, grafiky a brandingu se spojují klíčové prvky tvorby vizuální prezentace. Vytváření vizuálních návrhů grafického designu na zakázku kombinuje symboly, obrazy a text za použití typografie a vizuálního umění pro poutavé kompozice. Tento proces také zahrnuje budování vztahu se zákazníkem prostřednictvím vizuální identity značky, včetně jména, loga a vizuálního stylu. V rámci uspokojování potřeb zákazníka se využívají nástroje marketingového výzkumu k pochopení potřeb a organizace následně nabízí produkty a služby s přidanou hodnotou, vhodně načasované, umístěné a cenově atraktivní. Tímto spojením designu a marketingu se dosahuje posílení povědomí o značce a maximálního uspokojení zákaznických potřeb.

IT jako nástroj rozvoje

IT jako nástroj rozvoje

V oblasti IT jako nástroje rozvoje se propojují klíčové prvky pro inovaci. Tato oblast vytváří nástroje v oblasti virtuální a rozšířené reality, provádí kontrolu webů z hlediska UX designu a navíc poskytuje tvorbu softwaru na míru potřebám firem a zákazníků. Zahrnuje tvorbu multimediálních prezentací, včetně webových stránek, mobilních aplikací, zábavního softwaru, videoher a 3D aplikací. Zabývá se také vývojem softwaru a programováním.

Architektura

Architektura

Architektonická činnost zahrnující práci s prostorem, využívá inovativních prezentačních technik a interaktivních metod pro zvýraznění účelnosti prostoru. Tímto oborem se mohou vytvářet nové možnosti využití materiálů pro zlepšení funkčnosti prostoru. Architektoničtí kreativci mají schopnost pomocí kulturního dědictví vytvářet inovativní návrhy a designy pro nové prostory a budovy organizací. Jejich dovednosti rovněž umožňují vytvářet esteticky oslnivé a praktické venkovní prostředí, které dokáže oživit okolní krajinu. Pro zkušené architekty představuje tato oblast příležitost spolupracovat s organizacemi na vytváření atraktivních a funkčních interiérů.

Kulturní dědictví

Kulturní dědictví

Podpora nových způsobů, metod a technologií pro prezentaci kulturního dědictví. Podpora práce s historickými dokumenty, rešerše v depozitářích, paměťových institucích (muzea, galerie a archivy).

Kreativci v této oblasti mohou organizacím pomoci s digitální archivací a prezentací kulturního dědictví, jako jsou sbírky muzeí a galerií, historické dokumenty nebo památky.

Grafici a designéři mohou vytvořit atraktivní vizuální materiály pro expozice a výstavy. 

Hudební a scénické umění

Hudební a scénické umění

Hudební a scénografické talenty mohou aktivně podporovat organizace v tvorbě unikátních hudebních a divadelních produkcí. Jejich spolupráce může zahrnovat rozvoj inovativních scénických designů, osvětlení a zvukových efektů, které přinášejí publiku nové a fascinující zážitky.

Výtvarné umění

Výtvarné umění

Výtvarní umělci a grafici mají možnost významně ovlivnit vizuální identitu organizací, zahrnující tvorbu loga, marketingových materiálů a webových stránek. S jejich kreativním přístupem lze organizaci posunout na vyšší úroveň v prezentaci svého obrazu veřejnosti.

Tvorba webových aplikací

Tvorba webových aplikací

Tvůrci webových aplikací mohou aktivně přispět organizacím vytvořením moderních a uživatelsky přívětivých webových stránek a aplikací. Díky jejich úsilí může organizace efektivněji komunikovat s návštěvníky, což přináší potenciál pro zvýšení její prestiže a povědomí veřejnosti.

Odborníci na audiovizuální systémy mohou například podpořit zpřístupnění kulturního dědictví skrze interaktivní expozice, průvodce a aplikace pro návštěvníky paměťových institucí či památek. Tímto způsobem přispívají k propojení s kulturním bohatstvím.

Práce s texty včetně vydavatelství

Práce s texty včetně vydavatelství

Kreativní vouchery pro kulturní dědictví poskytují výborný nástroj pro spojení autorů a institucí.

Copywriteři a redaktoři mohou organizacím pomáhat vytvářet kvalitní texty pro webové stránky, brožury, letáky a propagační materiály nebo archivní rešerše či práce s historickými dokumenty.

Spolupráce s vydavateli může zahrnovat vydání knih a specializovaných publikací, které rozšiřují povědomí o činnosti dané organizace. To zahrnuje copywriting a tvorbu odborných textů a také vydávání knih, novin, časopisů a jiných periodických publikací a všechny s tím spojené přípravné kroky, vyjma překladů.

Řemesla a tradiční lidová kultura

Řemesla a tradiční lidová kultura

Kreativní přínosy této oblasti spočívají v podpoře tradičních řemesel skrze inovativní technologie. Kreativci mohou nabídnout workshopy a kurzy pro veřejnost, které napomáhají uchování a předávání tradic a dovedností. Designéři mohou hrát klíčovou roli v procesu modernizace a uvádění tradičních výrobků a řemeslných produktů na současný trh.


Jak na to?

Podívejte se na další podrobné informace.


Máte dotaz ke kreativním voucherům nebo galerii kreativců Královéhradeckého kraje? Neváhejte se nám ozvat či napsat:

Mgr. Věra Doležalová
hodnotící kritéria
kontakt: Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Královéhradeckého kraje
tel.: 727 811 784, e-mail: vdolezalova@khk.cz

Ing. Renata Košťálová
administrace žádosti
kontakt: Odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací
tel.: 725 948 529, e-mail: rkostalova@khk.cz

Mgr. Renata Říhová
galerie kreativců Královéhradeckého kraje
kontakt: Centrum investic, rozvoje a inovací
tel.: 720 404 205, e-mail: rihova@cirihk.cz