Tento web zaštiťuje
Královehradecký kraj
prokreativitu
prokreativitu

Newslettery z kultury, které si nenechat ujít

Na oranžové zdi jsou umístěny různé poštovní schránky, barvy šedivé, žluté, šedivé a zelené.

Kulturní newslettery jsou skvělým pomocníkem pro všechny, kdo chtějí být v obraze, inspirovat se a nebo objevovat nové akce a události. Ať už máte rádi výstavy, koncerty, divadelní představení nebo místní akce, máme pro vás tipy na nejlepší newslettery, které vás provedou českou i regionální kulturní scénou. Pojďte se podívat na to, které to jsou.

Samozřejmě nesmí chybět náš newsletter, který si rozhodně nemůžete nechat ujít, pokud žijete v našem kraji a zajímá vás kultura a vše s ní spojené. Podporujeme kreativce a kulturní aktéry v Královéhradeckém kraji. Pořádnou dávku kultury do schránek posíláme jednou měsíčně.

prokreativitu.cz

Na žlutém pozadí se nachází postava na lyžích v hnědé barvě s černým pláštěm, držící knihu a nad ní bílý obláček. Nad tím je nápis prokreativitu.cz


Newslettery z celé republiky

Culturenet – newsletter o kultuře

Na zeleno béžovém podkladu je velké písmeno C a název Culturnetu, vedle toho je popis Informační síť a navigace pro profesionály v kultuře. Napravo je skákající plavkyně

Informační web pro kulturní profesionály napříč obory. Aktuality, články, databáze. To je Culturenet, projekt Institutu umění − Divadelního ústavu (IDU). Obsah Culturenetu může tvořit kdokoliv, stačí se registrovat a zdarma vkládat aktuality nebo využít placené inzerce. Abyste neplavali v kultuře, mějte každodenní nebo týdenní přehled.


České galerie

Logo České galerie. Nahoře je červený pruh, ve kterém je napsáno bíle přehled výstav, pod ním velkým červeným písmem České galerie. Pod ním je šedivo- bílý pruh.

Informuje o dění ve světě výtvarného umění na stránkách portálu, kde kromě zpravodajství o aktuálních výstavách v České republice publikuje původní recenze výstav i reflexe dlouhodobých trendů v umění, a to vždy v týdenním přehledu.


Divadlo.cz

Na modro bílém pozadí je obrázek ženy sedícím na koni umístěný vpravo. V levé části je nahoře logo Divadlo.cz (velké D) a dole je text Odebírejte newsletter Divadlo.cz.

Newsletter Institutu umění – Divadelního ústavu obsahuje novinky z divadel, články o premiérách, festivalech, výstavách, konferencích, přednáškách a dalších akcích. Okrajově se zabývá amatérským a zahraničním divadlem. V rubrice Příležitosti najdete nabídky práce, informace o workshopech, grantech a rezidencích. Všechny aktuality můžete dostávat každý pátek odpoledne.


#HolkyzMarketingu

Na béžovém podkladě je barevný hastag a hnědý název holky z marketingu

Novinky #HzM přináší tipy z marketingu, HR a podnikání, přehled akcí a firmy, které právě nabírají. Expertní newsletter oslovuje odborníky na AI, datovou analýzu a B2B marketing, aby představili aktuální trendy. Zasílání newsletteru je dle vašich preferencí.


KOMPOST – newsletter o udržitelnosti v kultuře

Na šedivo zeleném podkladě je nápis KOMPOST Newsletter o udržitelnosti v kultuře

O udržitelnosti a klimatu je newsletterů dost, o kultuře taky. K udržitelnosti v kultuře však nebyl žádný. Institut umění – Divadelní ústav a Kancelář Kreativní Evropa Kultura se to rozhodli změnit.

V českém kreativním sektoru se tu a tam objevují iniciativy reagující na krize, kterým čelíme, strategický přístup ale chybí. Newsletter nabízí inspiraci, příklady dobré praxe, novinky z domova i zahraničí z oblasti ochrany klimatu, wellbeingu nebo dalších témat udržitelnosti.


KREATIVNÍ ČESKO – newsletter o kulturním a kreativním odvětví

Logo Kreativního Česka. Na první řádku je text krea, z něhož je písmeno k modrou barvou, zbylá písmena rea jsou černou. Na druhém řádku jsou modrou barvou písmena ti a písmena vní jsou černou barvou. Na posledním řádku je písmeno č modrou barvou a zbylá písmena esko jsou barvou červenou.

Čím více kreativity spotřebujeme, tím více jí máme. Web, který píše o kultuře a kreativitě jinak. Prochází zákulisí a sdílí dobrou praxi. Web spravuje Institut umění – Divadelní ústav.


Michelle Losekoot

Digitální vypravěčka na volné noze. Vymýšlí věci, který chce, aby existovaly. Spoluautorka knih Jak na sítě, Ztracenné a Bez jablka. Stojí za projekty plnykecky.cz, posvitsi.cz a nestereo.com. Píše blog tesnevedle.com. Myslí si, že lidi jsou víc spoko, když tvoří a čtou, tak ji v tom pomáhá.


Pavlína Louženská

Pavlína Louženská sedící v kanceláři

Pomáhá firmám predikovat budoucnost. Mentoruje (nejen) pro Google for Startups. Scoutuje skvělé startupy pro investory. Píše newsletter o tom, jak technologie mění společnost a pravidelně o tom přednáší. Třeba na TEDx. Vypráví nejen o #GenZ. Má podcast #Trendspotting. Založila vzdělávací platformu #HolkyzMarketingu a také #HolkyzByznysu, které už pomohly desetitisícům lidí. Je v Advisory boardech technologických firem i neziskovek. Mění svět kolem sebe.



Newslettery z našeho kraje

Broumov 2028+

Logo Broumova. Větší modrý nápis Broumov 2028+, pod ním je modrá větev a pod ní název Pokračujeme v kreativní pouti

Broumov finalista soutěže o titul Evropské hlavní město kultury 2028. I když Broumov titul nezískal, pokračuje i nadále ve svých aktivitách. Velké malé město nacházející se na území mezi kopci, lesy a skalami na severovýchodě České republiky u hranic s Polskem díky kandidatuře nastartovalo spoustu skvělých projektů a vyvíjí nové aktivity.


Centrum architektury Královéhradeckého kraje

Logo centra architektury Královéhradeckého kraje. Na černém pozadí bílý název centra.

Zajímá vás vedle kultury i architektura? Centrum architektury nabízí odborné i širší veřejnosti příležitosti pro setkávání, pořádá přednášky a výstavy. Své aktivity realizuje v rámci Galerie moderního umění v Hradci Králové. Nenechte si ujít newsletter centra, které vzniklo s cílem podpořit kvalitní veřejný prostor v obcích kraje a inspiruje se obdobnými centry v zahraničí.


Centrum kreativního muzejnictví Královéhradeckého kraje

Logo Centra kreativního muzejnictví. Název centra v černém kruhu, v pozadí jsou žluté tečky a různě barevné čáry.

Grafici, designéři, architekti, scénografové, výkonní umělci, profesionálové v oblasti IT a audiovizuální tvorby či módní návrháři spontánně využívají svého talentu. Jak jejich práce a lidská fantazie může přispět k rozvoji muzejnictví? Tomu se věnuje Centrum kreativního muzejnictví Královéhradeckého kraje, které tak spojováním zdánlivě nespojitelného pečuje o tradici a vytváří spolupracující a otevřený prostor zaměřený na rozvoj muzeí v Královéhradeckém kraji. Centrum je součástí Muzea východních Čech v Hradci Králové.


Centrum uměleckých aktivit

Logo CUA. Velké červené C umístěno vlevo a napravo je černý nápis centrum uměleckých aktivit

Centrum podporuje umělecké aktivity v oblasti scénických oborů, fotografie, výtvarna, literatury, AV tvorby ad.  Pořádá odborné semináře s uznávanými lektory a silnými uměleckými osobnostmi. Podněcuje amatérské umělce k tvorbě a podporuje vzájemnou výměnu jejich zkušeností. Nabízí prostory, zázemí a technické vybavení pro fotografickou a audiovizuální tvorbu.


Divadlo Drak a Mezinárodní institut figurálního divadla

Logo Divadla Drak. Na žlutém pozadí je umístěn drak, který drží písmeno D.

Divadlo Drak je domácí hradeckou scénou, jehož tvorba od počátku vychází nejen z tradice (východo)českého loutkářství, ale také z principu originální autorské tvorby pro děti a mládež, založené na imaginaci a neotřelé nápaditosti. Divadlo za svou práci získalo četná ocenění u nás i v zahraničí.
V roce 2010 se rozrostlo o galerii Labyrint spolu s Divadelní laboratoří. Informace o programu divadla i galerie získáte na webu, kde se také můžete přihlásit k odběru pravidelného měsíčního newsletteru. Novinkou je newsletter pro pedagogy. Odkaz k přihlášení do něho najdou zájemci opět na stránkách Draku v záložce Pro školy.


Filharmonie Hradec Králové

Logo Filharmonie Hradec Králové. Fialový název. Větší tečka uprostřed a nad ním menší černé tečky, obraz má symbolizovat orchestr.

Filharmonie Hradec Králové je jediným profesionálním uměleckým souborem na území Královéhradeckého kraje, jehož hlavní doménou je provozování symfonické hudby. Programové vymezení žánrově odlišných a rozmanitých koncertních cyklů je definováno šesti abonentními řadami, které v sobě zahrnují nejen symfonickou a varhanní hudbu, ale také programy pro rodiny s dětmi, operu, operetu, muzikál a koncerty typu crossover charakterizované prolínáním hudebních žánrů. Nedílnou součástí programu jsou, mimo zmíněné abonentní řady, unikátní a přesahové projekty a festivaly Hudební fórum Hradec Králové ve spolupráci s Českým rozhlasem Vltava, Hradecký memoriál či benefiční koncerty ve spolupráci s charitativními organizacemi a uměleckými školami z Čech i zahraničí.


Galerie moderního umění v Hradci Králové

Na bílém podkladu se nachází černý nápis vlevo GMU a vedle něj napravo je černý nápis velkým písmem Galerie moderního umění v Hradci Králové.

Galerie patří svým rozsahem a kvalitou své sbírky mezi nejvýznamnější galerie České republiky. Jak již napovídá název, stálé expozice galerie se soustředí na vývoj českého moderního umění od přelomu 19. a 20. století až po tvorbu současných umělců. Vedle výstav připravuje přednášky, komentované prohlídky a další doprovodné programy pro děti i dospělé. V pravidelných newsletterech galerie informuje o výstavách, programu a aktuálním dění. 

Galerie výtvarného umění v Náchodě

Na bílém podkladu se nachází černý nápis vlevo GVUN a vedle něj napravo je černý nápis malým písmem Galerie výtvarného umění v Náchodě.

Galerie výtvarného umění v Náchodě je regionální galerie, specializovaná na ruské umění 19. a 20. století. Vlastní sbírku evropského umění 16. až 20. století, moderního českého umění 20. a 21. století a soubory děl regionálních výtvarníků. 


hkregion.cz

Pokud rádi spojujete cestování s kulturními zážitky, doporučujeme newsletter hkregion, který vás vezme na výpravu za památkami, místními tradicemi a unikátními akcemi v celém kraji. Kromě tipů na zajímavé destinace vás čekají i doporučení na výstavy a festivaly, které stojí za to vidět.


Klicperovo divadlo

Logo Klicperova divadla v Hradci Králové. Fialový nápis divadla a nad ním klobouk.

Profesionální divadelní scéna patří v současné době mezi přední respektovaná česká divadla. Divadlo je známé tvůrčí interpretací klasického i moderního činoherního repertoáru a snahou po inovacích a progresivní režii. Za svoji tvorbu získalo řadu ocenění. Pořádá divadelní festivaly Čekání na Václava a REGIONY Mezinárodní divadelní festival Hradec Králové. Stálý soubor Klicperova divadla má k dispozici celkem čtyři scény.


Muzeum Náchodska

Logo Muzea Náchodska. Tvar střelky kompasu - sever má červenou barvu, jih zelenou, východ žlutou a západ modrou. Pod ní nápis Muzeu Náchodska.

Zajímá vás historie, tradice, architektura nebo výtvarné umění? V tom případě odebírejte newsletter Muzea Náchodska, jednoho z nejstarších českých muzeí, které spravuje objekty v Náchodě, Hronově, Polici nad Metují a na Dobrošově. Dozvíte se v něm, jaké akce a výstavy připravuje, na jakých projektech pracuje a jak to vypadá pod pokličkou muzejní práce. Newsletter vychází nepravidelně pětkrát až desetkrát do roka podle toho, co se v muzeu zrovna děje.


Muzeum východních Čech v Hradci Králové

Textové logo Muzea východních Čech. Název Muzea je nad zbylým textem červěně, pod ním je šedivý nápis velkým písmem Muzeum východních Čech v Hradci Králové.

Největší a nejvýznamnější regionální muzeum v Královéhradeckém kraji disponuje rozsáhlými archeologickými, přírodovědeckými a historickými sbírkami. Stojí na třech hlavních a vzájemně propojených pilířích: sbírkotvorné činnosti, vědecké práci a moderně pojatém výstavnictví. Stálé expozice jsou zaměřeny na dějiny, architekturu a kulturu města Hradce Králové. Vedle dlouhodobých expozic pořádá ročně přibližně 10 až 15 tematických výstav a řadu dalších kulturních a společenských akcí, vydává knihy, odborné časopisy, organizuje odborné konference a semináře.



Studijní a vědecká knihovna v Hradci Králové

Studijní a vědecká knihovna disponuje bohatým fondem vědecké a populárně naučné literatury, ale i kvalitní českou a světovou beletrií. Regionální literaturu a dobový tisk je možné studovat prostřednictvím digitální knihovny. Knihovna nabízí programy nejen pro vědce a studenty, ale také pro seniory a širokou veřejnost. Pořádá přednášky, besedy, autorská čtení nebo výstavy. S odběrem vám neuniknou žádné přednášky, workshopy ani další akce! Přihlásit se je snadné – stačí na hlavní stránce webu knihovny najít políčko “Newsletter” a jste v obraze.




Newslettery z dalších regionů

České Budějovice newsletter o Evropském hlavním městu kultury 2028

Mezinárodní komise zvolila Budějovice Evropským hlavním městem kultury pro rok 2028. V následujících letech budou České Budějovice postupně spouštět projekty, které obohatí město Jihočeský kraj. Jejich koncept (PERMA)KULTURY, který zařadili do přihlášky se týká ambiciózních plánů do budoucna a také mimořádného zapojení místní komunity i dobrého propojení a zasíťování v rámci Evropské unie.

Kreativní Olomouc newsletter o kulturním a kreativním odvětví v Olomouckém kraji

Na bílém podkladu je černý kruh, ve kterém je bílý nápis kreativní olomouc.

Kreativní Olomouc zkoumá, vzdělává, diskutuje, propojuje, konzultuje, informuje  a propaguje kulturní a kreativní scénu v Olomouci a Olomouckém kraji a usiluje o její koncepční uchopení.


Kreativni.uk newsletter o kulturním a kreativním odvětví v Ústeckém kraji

Na růžovém podkladu je bílý název Kreativni.uk a pod tím je bílý název Kreativní Ústecký kraj

Projekt Ústeckého kraje, jehož cílem je tvorba účinného systému podpory kulturních a kreativních odvětví v regionu. Webový portál informuje o nových příležitostech, navazuje přeshraniční spolupráce a napomáhá rozšiřovat a propojovat sítě umělců a tvůrců v kraji. Novinky zasílá dvakrát do měsíce.