Aktivity strategického plánu
Opatření:
11.1.
Podpořit města v zapojení do národních platforem a mezinárodních titulů, cen a soutěží, které pomohou proniknout mimo region – UNESCO, Europa nostra, EHMK
Kraj je partnerem, který poskytuje systematickou i finanční podporu městům a lokalitám s potenciálem zapojení…
Kraj má svou konkrétní nabídku pro prezentaci kultury, KKO a KD v zahraničí
Definování prioritních zemí pro zahraniční spolupráci, priorit kulturní diplomacie kraje. Nastavení spolupráce s českými centry…
Podpořit mezinárodní, přeshraniční, meziregionální a mezikrajské spolupráce
Propojení témat meziregionálních kulturních fenoménů. Snaha o vytvoření společného managementu v oblasti kultury, KKO a…
Podporovat mobilitu aktérů v rámci kraje, ČR a do zahraničí
Tato aktivita se bude zaměřovat na kultivaci dotačního programu mobilit kulturních aktérů a vyhodnocením jeho…
Rozvíjet a pokračovat v dotačním programu rezidencí
Tato aktivita se zaměřuje na kultivaci krajského dotačního programu, jehož cílem je podpora rezidenčních pobytů…
Podpora předfinancování a kofinancování velkých projektů, které přesahují region
V zájmu KHK je podporovat projekty s regionálním přesahem, které přispějí k rozvoji mezinárodních vztahů…
Připravit transformaci příspěvkových organizací s celokrajskou působností do podpůrných center pro rozvoj KKO v kraji
Připravit transformaci Centra uměleckých aktivit do krajské kreativní agentury – společně zpracovat zadání, přidat ho…
Vybudovat Regionální partnerství pro rozvoj kulturních a kreativních odvětví mezi veřejným, neziskovým, byznysem a akademickým sektorem
Posilování zapojení jednotlivých subjektů, hledání konkrétního smyslu a působnosti pro ně Intenzivní zapojování univerzit Analýza…
Posilovat kapacity úřadu KHK a jeho rozvojových organizací pro další rozvoj pro další rozvoj KKO v regionu
Vzdělávání orientované do vlastních řad; pořádání diskusí k tématu – od KKO obecně po specifické…
Zvyšovat kvalitu propagačních materiálů ve spolupráci s kreativními profesionály
Realizovat účelovou podporu pro PO ve formě kreativních voucherů, zvyšovat kvalitu komunikace – vzdělání zaměstnanců…